T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
ŞANLIURFA / CEYLANPINAR - Başak İlkokulu

BİGEP KAPSAMINDA İYİ UYGULAMA ÖRNEĞİMİZ '' RİTİMLİ ÖĞRENME '' PROJESİ

Öğrencilerin ritmik yapıları ve zaman dilimlerini öğrenmelerini sağlamak

Öğrencilere odaklanma,hafıza ve dikkat sürelerini artırıcı etkinliklerle eğitim aktiviteleri sunmak

Müzik ve ritimle entegre öğrenme teknikleri kullanarak öğrencilerin problem çözme,grup çalışması ve yaratıcılık becerilerini geliştirmeyi hedefler.

Farklı ritmik kalıplarla tanışmalarını sağlar.

Ritimli öğrenme,öğrencilerin ritim,zaman yönetimi ve dikkat becerilerini geliştirmek amacıyla müzik,hareket ve hafıza oyunlarını entegre eden bir eğitim programıdır.Bu proje öğrencilerin öğrenme süreçlerini daha eğlenceli ve verimli hale getirirken,ritmik algılarını,odaklanmalarını ve zaman  kavrayışlarını güçlendirir.Bu aşamada ritim etkinliklerini sınıf sınıf iş bölümü ile şu şekilde gerçekleştirmeyi planlamıştık

3-A Fatma AÇIKGÖZ

Müzikal Hafıza Oyunları:Bir grup öğrenciye hazırlanan ritim kartları ile ritim çalınır.Öğrenciler bu ritmi ritim kartlarına bakmadan hafıza oyunu oynayarak çalmaya çalışır daha sonra var olan kartlardan kontrol sağlarlar.Öğrencilerin hafızalarını güçlendirmeyi amaçlar.

3-B Metin ALTUN

Ritim ve Zaman:Öğrenciler öğretmenleri rehberliğinde farklı ritim kalıplarıyla tanışır.Örneğin matematik dersinde sayılar ve işlemler belirli bir ritmik yapıyla ilişkilendilir.

3-C Münevver  ÖZKURT

Ritimli İletişim:Öğrenciler ritim araçları kullanarak(davul,zil,marakas vb.)sınıf içinde bir iletişim dili geliştirirler.Ritmik konuşmalar yaparak uyumlu bir ortam geliştirirler.Empati kurmalarını da sağlar.

3-D İpek DİK

Dilbilgisinde kelimeleri oluşturan heceler ile ritimler güçlendirilir.

3-E

Duygusal İfade ve Ritim:Öğrenciler duygusal ifadelerini ritimle ilişkilendirerek müzikle; duygu durumlarını yansıtırlar.Örneğin mutlu bir ritmi hızlı adımlarla hissederken üzgün bir ritmi yavaş adımlarla hissederler.

PROJE ÇIKTILARI(KISA VADE)

1.Ritim Çalışmalarının Öğrenilmesi

Öğrencilerin ritim duygusu,koordinasyon becerisine katkıda bulunur.

2.Sosyal Becerilerin Gelişmesi

Empati yeteneğini ve sosyal becerilerini artırır.Arkadaşlık ilişkilerini olumlu anlamda etkiler.

3.Eğlenceli ve Eğitici

Tarih,Matematik,Türkçe ,Görsel Sanatlar ve Beden Eğitimi derslerine entegre edilebildiği için dersler hakkında olumlu tutum geliştimesine veders başarısına katkı sağlar.

4.Zihinsel ve Fiziksel Aktivite:

Öğrenciler ritmik hareketler yaparak dikkat ve hafızalarını da test etmiş olur.Ritmik hafızalarını geliştirir,duyusal dikkatlerini artırmaya yardımcı olur.

 

 

PROJE SONUÇLARI(UZUN VADE)

            1.         Zihin Sağlığı:

Çocukların fiziksel hareket ve müzikle zihin sağlığının gelişmesine katkıda bulunur.

            2.         Kültürel Bilinç ve Saygı Gelişimi:

Yaratıcılık ve kültürel farkındalığın gelişmesini sağlar.

            3.         Verimli Öğrenme:

Proje sayesinde ritim ve müzik beynin farklı bölgelerini aktive eder bu sayede öğrenme süreçleri hızlanır,dikkat süreleri artar ve derse olan ilgileri güçlenir.

            4.         Zaman Yönetimi

Zamanı daha verimli kullanmaları  konusunda motivasyon sağlar.

            

03-01-202503-01-202503-01-202503-01-202503-01-202503-01-202503-01-2025

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 03.01.2025 - Güncelleme: 12.02.2025 08:52 - Görüntülenme: 77
  Beğen | 0  kişi beğendi