T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
ŞANLIURFA / CEYLANPINAR - Başak İlkokulu

BİGEP KAPSAMINDA İYİ UYGULAMA ÖRNEĞİMİZ '' MİM SATATI '' PROJESİ

Dördüncü sınıf Türkçe dersinin ‘okuma’ becerisinin alt becerisi ‘söz varlığındaki; ‘deyim ve atasözlerinin metnin anlamına katkısını kavrar.’ kazanımı Gardner’ın Çoklu Zeka Kuramı’na uygun olarak yaparak ve yaşayarak öğretmektir. Türkçe’nin ve kültürümüzün zenginliklerini fark ederken vücuda biçim verme, farklı fikirlere saygılı olabilme, gözlem yapabilme, soyutlama ve soyut anlamı kavrayabilme, yaratıcılık gibi üst düzey becerilerin gelişmesine de anlamlı bir katkı sağlanması amaçlanır. 

Türkçe dersinin ‘okuma’ becerisinin alt becerisi ‘söz varlığındaki; ‘deyim ve atasözlerinin metnin anlamına katkısını kavrar.’ kazanımı öğrencilerimize özümsetildi. Türkçe’nin ve kültürümüzün zenginliklerini öğrencilerimiz fark ederken vücuda biçim verme, farklı fikirlere saygılı olabilme, gözlem yapabilme, soyutlama ve soyut anlamı kavrayabilme, yaratıcılık gibi üst düzey becerilerin gelişmesine anlamlı bir katkı sağlandı. Gardner’ın Çoklu Zeka Kuramına uygun öğretim etkinliği yapıldı. Yaşama yakınlık, yaparak yaşayarak öğrenme, aktüalite, somuttan soyuta, yakından uzağa, günümüzden geçmişe ve geleceğe öğrenme ilkelerinden faydalanılarak öğrenmelerin kalıcılığı arttırıldı. Ayrıca kültür sanat aktivitelerinden mim sanatı(pandomim) hakkında öğrenciler bilgi sahibi oldu.

   Gönüllü öğrenciler önceden belirledikleri deyim ve atasözlerini, sözsüz tiyatro(pandomim) ile sırayla arkadaşlarına anlatır. Hareketleri izleyen öğrenciler ise anlatılan deyim ya da atasözlerini tahmin etmeye çalışır. Ortamın ambiyansı ve pandomim kostümleri öğrencilerin sürdürülebilir dikkatini sağlarken, hazırbulunuşluğu ve hedeflenen amacı olumlu yönde destekler.

                                                               RAPOR

   Yapılan projenin hedefe ulaşıp ulaşmadığını denetlemek adına güvenirliği sağlama yöntemlerinden ‘test tekrar testi’ iki ay aralıkla uygulanmıştır. Uygulama sonucunda öğrencilerin Türkçe dersinin okuma becerisinin söz varlığı alt becerisindeki ‘deyim ve atasözlerinin metnin anlamına katkısını belirler.’ kazanımı öğrencilere özümsetildiği ortaya çıkmıştır. Farklı zaman diliminde uygulanan sınav örneği, ilk ve ikinci uygulama sonuçları tarafınıza sunulmuştur. Birinci uygulama ile ikinci uygulama arasındaki korelasyon incelendiğinde yapılan çalışmanın amacına ulaştığı görülmüştür.

 

08-04-202508-04-202508-04-202508-04-202508-04-202508-04-2025

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 08.04.2025 - Güncelleme: 08.04.2025 15:00 - Görüntülenme: 111
  Beğen | 6  kişi beğendi