T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
ŞANLIURFA / CEYLANPINAR - Başak İlkokulu

BİGEP KAPSAMINDA İYİ UYGULAMA ÖRNEĞİMİZ " İPUÇLARINA KULAK VER MACERAYA KATIL ! " PROJESİ

 

    Bu uygulama projesinin amacı, öğrencilerin sihirli bir şekilde kapatılmış olan kutulardaki kitapların adlarını tahmin ederek bulmalarını sağlamak ve öğrencilerin eğlenceli bir şekilde zaman geçirip onlara seçme becerileri kazandırmak, sözcük dağarcıklarını, okuma anlama becerilerini geliştirmek; adını buldukları kitapta ne tür maceralar olduğunu merak edip o maceraları yaşamak ve maceralara katılmak için buldukları kitapları okumalarını sağlamaktır.Ayrıca bu uygulama ile çocuklara kitap okuma sevgisi  kazandırılmak istenmektedir.

     Uygulamamız, 3.sınıf öğrencilerinin katılımıyla sağlanmış olup toplam 12 öğrenciden oluşmaktadır.6 adet gizemli,macera dolu kitaplardan ve üstü sihirli ipuçlarıyla kaplanmış 6 adet kutudan oluşan; ama hangi kutuda hangi kitabın bulunduğu bilinmeyen, kutuların üstleri sihirli ipuçları ile kaplanmış kapalı kutulardan oluşmaktadır.Bu kitaplar daha önce oluşturulan sınıf kitap listesindeki kitaplardan bazılarıdır.Bu liste öğrencilere verilmiştir.Öğrenciler  kutuların üzerindeki bu ipuçlarını kullanarak hangi kutuda hangi kitabın olduğunu tahmin ederek bulmaya çalışırlar.

 Uygulamanın sonunda, öğrenciler adını buldukları kitabı eğer daha önce okumuşlarsa kitap hakkında konuştukları,kitabı kendi cümleleriyle anlattıkları; eğer kitaplar  okunmamışsa da merak duyguları uyandırılarak kitabı okuma isteği uyandırılmıştır.Böylece eğlenceli bir şekilde öğrencilerin seçme becerilerinin, sözcük dağarcıklarının, okuma anlama becerilerinin geliştiği ; ayrıca yeni maceralar yaşamak ve o maceralara katılmak için  kitapları okudukları gözlemlenmiştir.Bu uygulama aynı şekilde devam etmiştir.Uygulama ile öğrencilerin kitap okuma sevgisi de artmıştır.

 

22-05-202422-05-202422-05-2024

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 22.05.2024 - Güncelleme: 22.05.2024 13:59 - Görüntülenme: 222
  Beğen | 0  kişi beğendi