· Öğrencide var olan potansiyeli maksimum seviyede ortaya çıkarmak.
· Öğrencinin çalışma devamlılığını sağlamak.
· Öğrencinin kendi öğretim yöntemini seçmesi ile başarıdaki güdülenmeyi sağlamak.
· Öğrencinin başarabiliyorum hissini kazanmasını sağlamak.
· Ailelerin çocuklarda var olan potansiyeli görmesini sağlamak ve başarabileceklerine inandırmak.
· Çocukların beplerinde bulunan uzun dönemli amaçları en verimli şekilde ulaşmasını sağlamak.
Çevresel uyaranların ve akran eğitiminin öğrenci üzerindeki etkisini ortaya çıkarmak.
Bu projenin hedef kitlesi aile, öğrenci, rehabilitasyon merkezi ve öğretmenler. Bu unsurları tek bir paydada birleştirip başarıyı arttırmak.
Öğretmen, rehabilitasyon merkezi, veli ve öğrenci
‘‘GEZİYORUM SOSYALLEŞİYORUM ÖĞRENİYORUM’’ adlı projemizle, öğrencilerimizin var olan potansiyelinin açığa çıkarmasını sağlamak. Dış etmenler sebebiyle başarısız olduğuna inandırılan öğrencilerin yaparak yaşayarak ve gözlemleyerek başarı duygusunu tatmaları ve kendilerine duydukları özgüvenin arttırılması amaçlanmıştır.
Özel gereksinimli öğrencilerimizin çevresinde bulunan insanların ‘‘ bunları yapamaz, boşuna okula gönderme, öğrenemez’’ gibi algıları yıkmak – çevresel farkındalığı artırmak amaçlanmıştır.
Bu projeyle akran eğitimi ve gözlem yoluyla çalışmalar yapılacak olup öğrencilerin öğrenme için ayırdıkları süre en verimli şekilde kullanılması amaçlanmıştır.
Aile, dikkatli gözlem yaptığında çocuğunda bilmediği becerileri, fark edebileceğini sağlamak.
ÖRNEK ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
Akran Öğretimi
Sergi Çalışması
Doğal Öğretim Yöntemi
ANETİL grubu ile okuma – yazma Yöntemi
Gezi Yöntemi
Bu projenin sonunda; ailelerin çocuklarını keşfetmesi, çocuklara yakın olan kişilerin özel gereksinimli çocukların da başarabildiğini göstermek. Çocuklar doğru bir şekilde değerlendirildiğinde öğrenemeyen çocuk kavramının olmadığı, iyi değerlendirilmeyen çocuk kavramının olduğu gerçeğini herkese anlatmak. Öğrencinin öğrenebildiği öğretim yöntemini kullanması, karşıdaki kişinin onu anlayabildiği hissine kavuşmasını sağlar. Çocukların yaparak yaşayarak ve gözlemleyerek bilgilerin kalıcılığını sağlamaktır.