PROJE ÇALIŞMALARI
TASARIM BECERİ ATÖLYELERİ ALANINDAKİ ÇALIŞMALAR
Bu iyi uygulama örneği ile öğrenciler atık malzemelerin ne olduğunu anlayacaklar, atık malzemeleri katagorilerine ayırabilecekler, atık malzemelerin geri dönüşüm serüvenlerini öğrenebilecekler ve atıkların çevreye olan zararlarını anlayacaklardır. Bu bilgiler ışığında öğrencinin çevresine olan duyarlılığı artmış olacak ve atıklar konusunda daha hassas düşünmeye başlayacaktır.
Bu uygulamada hedef kitle;
Okulumuzdaki ilkokul kademesindeki tüm öğrenciler (1. 2. 3. 4. Sınıf öğrencileri), (6-9 yaş aralığı)
veliler,
öğretmenlerdir.
Bu uygulama ile öncelikli olarak atık malzemelerin tanıtımı yapılacak ve atık malzemenin ne olduğu tanıtılacaktır.
Öğrencilere verilen bir proje ödevi ile ailelerin destekleri ile tamamen atık malzemelerden elde edilmiş bir oyuncak tasarlanması istenilecektir. Öğrenciler tamamen maliyetsiz olan atık malzemelerden yapılmış bu oyuncakları sergilemek üzere sınıfa getirerek nasıl yaptıklarını, hangi malzemeleri kullandıklarını içeren bir tanıtım konuşması yaparak arkadaşlarına, öğretmenlere ve okul idaresine projesini tanıtacaktır.
Projesini tamamlayamayan öğrenciler sınıfta öğrenciler ve öğretmeni ile birlikte devam edeceklerdir. Bu sayede işbirlikçi duygular gelişmiş olacaktır.
Projelerin bitiminde değerlendirme aşamasına geçildiği zaman tamamen maliyetsiz olması ve tamamen atık malzemelerden oluşmasına dikkat edilerek değerlendirilecektir.
· Öğrenciler atık konusu hakkında bilinçlenecek.
· Aileler sürece dahil edildiği için veli-öğrenci-öğretmen arasında işbirliği gelişecek.
· Öğrenciler atık malzemelerle geri dönüşüm kavramını öğrenip, sürdürülebilirlik bilincine sahip olacak.
· Öğrenci sorumluluk alarak özgüven oluşturacak, başarabilme duygusuna sahip olacak.
Yeni ürün ortaya koyabildiğini gören öğrencinin ufku genişleyecek ve daha fazla üretim için zihin egzersizleri yapmış olacak.
Daha temiz bir çevrenin insanlığa katkısını anlayan öğrenci artık çevresel konularda daha hassas olacak.